POWr Image Slider

FeC rexeita a decisión de Fomento de optar polo trazado Sur, porque resulta o máis gravoso e agresivo

Ferrol en Común considera que é impropio facer unha licitación por parte dun Executivo en funcións que hipoteca o futuro da ría e  que non lle foi comunicada ao Concello por mera lealdade institucional  A formación tamén se pregunta como é que a minsitra popular Ana Pastor, pode visitar Ferrol dúas veces en poucos días e non atopa oco para reunirse co seu rexedor, que llo tiña requerido semanas atrás.

Logo dun rocambolesco teatro con moitos convidados ilustres nas dependencias de Autoridade Portuaria, e moitos anos despois do previsto, o pasado venres 1 de abril, veu  luz o proxecto de licitación do acceso ferroviario a Caneliñas, infraestrutura indiscutiblemente imprescindible para o desenvolvemento socioeconómico e diversificación industrial dunha comarca esmorecida e marxinada polas Administracións.


Enseada da Malata

Fíxose, iso si, coa foto de rigor na que se atopaban o conselleiro de Política Social, José Manuel Rey, e a ministra de Fomento, Ana Pastor, que pode visitar a urbe en dúas ocasións en poucas semanas pero non atopa oco para recibir o seu alcalde, Jorge Suárez, ao que ven de citar en Madrid a mediados de abril logo de varias semanas agardando unha data.

Pero sen dúbida, o mais gravoso é que Fomento ten optado (e pese as protestas de veciños, ambientalistas e formacións políticas como a nosa) pola alternativa do trazado Sur, a mais económica para o Goberno central pero a ten maior impacto paisaxístico e ambiental na nosa ría, especialmente no viaducto que cruza sobre a ensenada da Malata sobre piares, o que supón amputar outro anaco dunha ría xa maltreita e castigada por sucesivos recheos e obras que alteraron o curso das correntes mariñas afectando a produtividade do que era un magnífico viveiro de bivalvos e crustáceos.

Variantes trazado do ferrocarril ao Porto Exterior
 Dende FeC consideramos e reiteramos que è o trazado máis agresivo, tanto dende o punto de vista medioambiental, económico, e paisaxístico. Coidamos que esta decisión prima os criterios de carácter económico por enriba doutras cuestións coma o impacto ambiental, paisaxístico ou económico para a cidade.

Esta zona sufrirá unha nova agresión, e afectará ao equilibrio natural da zona con especies especialmente protexidas. A ensenada da Malata pasará a estar cruzada por un viaducto de 580 metros, que non minimiza -ao contrario do que afirma o informe ambiental do ministerio de Fomento- o impacto nin tampouco ten en conta os efectos sobre os bancos marisqueiros. Dende Fec non só rexeitamos este trazado polas súas consecuencias, senón que entedemos que unha decisión de tanto calado que pode hipotecar o futuro da cidade, senón que sexa un goberno en funcións o que tome estas decisións, lembrando moito a prórroga que este mismo goberno deu a empresa Ence na ría de Pontevedra. 

Engadido a todo esto temos que sinalar a escandalosa falla de respecto institucional por parte do goberno do Estado e da Xunta de Galicia cara esta cidade, na figura do seu rexedor, xa que a ministra Ana Pastor negouse a manter unha entrevista co alcalde da cidade por falta de tempo e o empraza para unha cita en Madrid a finais de mes. Extendemos a crítica a Autoridade Portuaria, que non trasladou ao primeiro edil da cidade e representante de todos e todas as ferroláns, a intención de abordar o proxecto  no Consello de Administración do porto, no que tamén ten representación o Concello de Ferrol, e que soubo dos plans de Fomento e do porto pola prensa.