Ferrol en Común considera que é impropio
facer unha licitación por parte dun Executivo en funcións que hipoteca o
futuro da ría e que non lle foi comunicada ao Concello por mera
lealdade institucional A formación tamén se pregunta como é que a
minsitra popular Ana Pastor, pode visitar Ferrol dúas veces en poucos
días e non atopa oco para reunirse co seu rexedor, que llo tiña
requerido semanas atrás.
Logo dun rocambolesco teatro con moitos
convidados ilustres nas dependencias de Autoridade Portuaria, e moitos
anos despois do previsto, o pasado venres 1 de abril, veu luz o
proxecto de licitación do acceso ferroviario a Caneliñas, infraestrutura
indiscutiblemente imprescindible para o desenvolvemento socioeconómico e
diversificación industrial dunha comarca esmorecida e marxinada polas
Administracións.
Enseada da Malata |
Fíxose, iso si, coa foto de rigor na que
se atopaban o conselleiro de Política Social, José Manuel Rey, e a
ministra de Fomento, Ana Pastor, que pode visitar a urbe en dúas
ocasións en poucas semanas pero non atopa oco para recibir o seu
alcalde, Jorge Suárez, ao que ven de citar en Madrid a mediados de abril
logo de varias semanas agardando unha data.
Pero sen
dúbida, o mais gravoso é que Fomento ten optado (e pese as protestas de
veciños, ambientalistas e formacións políticas como a nosa) pola
alternativa do trazado Sur, a mais económica para o Goberno central pero
a ten maior impacto paisaxístico e ambiental na nosa ría, especialmente
no viaducto que cruza sobre a ensenada da Malata sobre piares, o que
supón amputar outro anaco dunha ría xa maltreita e castigada por
sucesivos recheos e obras que alteraron o curso das correntes mariñas
afectando a produtividade do que era un magnífico viveiro de bivalvos e
crustáceos.
Variantes trazado do ferrocarril ao Porto Exterior |
Dende FeC consideramos e reiteramos que è
o trazado máis agresivo, tanto dende o punto de vista medioambiental,
económico, e paisaxístico. Coidamos que esta decisión prima os criterios
de carácter económico por enriba doutras cuestións coma o impacto
ambiental, paisaxístico ou económico para a cidade.
Esta zona sufrirá unha nova agresión, e
afectará ao equilibrio natural da zona con especies especialmente
protexidas. A ensenada da Malata pasará a estar cruzada por un viaducto
de 580 metros, que non minimiza -ao contrario do que afirma o informe
ambiental do ministerio de Fomento- o impacto nin tampouco ten en conta
os efectos sobre os bancos marisqueiros. Dende Fec non só rexeitamos
este trazado polas súas consecuencias, senón que entedemos que unha
decisión de tanto calado que pode hipotecar o futuro da cidade, senón
que sexa un goberno en funcións o que tome estas decisións, lembrando
moito a prórroga que este mismo goberno deu a empresa Ence na ría de
Pontevedra.
Engadido a todo esto temos que sinalar a escandalosa falla
de respecto institucional por parte do goberno do Estado e da Xunta de
Galicia cara esta cidade, na figura do seu rexedor, xa que a ministra
Ana Pastor negouse a manter unha entrevista co alcalde da cidade por
falta de tempo e o empraza para unha cita en Madrid a finais de mes.
Extendemos a crítica a Autoridade Portuaria, que non trasladou ao
primeiro edil da cidade e representante de todos e todas as ferroláns, a
intención de abordar o proxecto no Consello de Administración do
porto, no que tamén ten representación o Concello de Ferrol, e que soubo
dos plans de Fomento e do porto pola prensa.